Спеціальні замки на колесо, які не дозволяють машині їхати, все ще псують життя київським водіям. Про те, що блокування коліс не дозволяє законодавство, знають усі - правоохоронні органи, політики, юристи, і навіть самі блокувальники, що встановлюють так звані "краби". Що особливо цікаво - якщо машина припаркована в забороненому місці (а це порушення правил дорожнього руху), то той, хто блокує їм не загрожує. Це покарання лише для тих, хто поставив свій автомобіль за всіма правилами, але з якихось причин не купив паркувальний талон. ЛІГА: ЗАКОН розбиралася, як боротися із залишками блокувальних бригад.
Парадокси нашого містечка
Київська влада в особі комунального підприємства "Київпарктранссервіс" до цих пір практикують блокування коліс і наступні грошові побори за зняття блокатора. За даними ГО "Комітет Прямої Дії" (К.К.Д.), кількість бригад блокувальників на початок 2009 року становила 32, зараз їх залишилося всього 5. Вони з острахом ставлять капкани на машини, вибираючи в основному іногородні. Але ж обмежувати громадян користуватися їхньою власністю (в даному випадку - автомобілем) можуть тільки правоохоронні органи за рішенням суду. Свою діяльність блокувальники на даний момент виправдовують рішенням Київської міськради № 1051/1051 "Правила благоустрою". Але в цьому документі є п. 17.7.7, який свідчить, що у випадку, якщо власник автомобіля відмовляється платити за "зняття технічного засобу" (блокатора), то в присутності понятих складається "акт про порушення водієм встановленого порядку оплати послуг з паркування ... після чого проводитиметься зняття технічного засобу", і акт направляється до суду. Нагадаємо, що Генпрокуратура в травні 2008 року вносила протест на одіозне рішення Київської міської ради, але потім з якихось причин відкликала його. А Міністерство юстиції в офіційному роз'ясненні від 6 квітня 2009 року прямо вказало, що "практика блокування коліс не відповідає нормам Конституції України, Цивільному кодексу, Кодексу про адміністративні правопорушення та Закону України "Про дорожній рух". Але чомусь до цих пір ніхто не може вплинути на київську владу. Тому захищатися від свавілля водії почали своїми силами.
Різати чи саме відвалиться?
Інтернет рясніє рецептами зняття крабів з коліс, у тому числі навіть ілюстрованими інструкціями. Варіантів безліч - від банального спилювання до цивілізованого складання акта відмови.
1. Знімаємо самостійно. Шестигранники, важелі, викрутки, кусачки і навіть болгарка - ось набір інструментів, який може допомогти позбавитися від виниклої на колесі "залізяки". Також пропонується спробувати спустити шину, або взагалі зняти колесо разом з "крабом", тимчасово встановивши запаску. На інтернет-форумах автолюбителі хваляться своїми колекціями блокаторів. Блокувальники, побачивши спроби водія зняти "капкан", часто пропонують зробити це самі і полюбовно розійтися, щоб не втратити обладнання. До речі, знаючи про "Очманілі ручки" водіїв, служба блокування періодично модернізує свої прилади.
Якими ж можуть бути наслідки "злому" блокіратора? У таких випадках працівники "Київпарктранссервіс" можуть звернутися із заявою в міліцію з приводу пошкодження комунальної власності (якщо відома особа "взломщика"). Теоретично це можуть визнати пошкодженням чужого майна і вимагати відшкодування збитку. У разі доведення того, що збитки завдано навмисне, його можуть стягнути в процесі цивільного судочинства. Кримінальну ж справу завести не вдасться - для цього збитки повинні складати не менше 250 неоподатковуваних мінімумів (75 625 гривень) відповідно до ст. 194 КК, а ціна блокатора - близько 1000 гривень.
2. Чекаємо вечора. Як говориться у відомому анекдоті, "ці хірурги, їм би тільки різати, випийте пігулку - саме відвалиться". Так от, застосовувати "напівзаконні" методи самостійного зняття блокіратора не обов'язково. Після восьми годин вечора "крабів" у більшості випадків знімають, адже вони є підзвітним майном. Відповідно, з восьмої вечора до восьмої ранку бригади блокувальників відпочивають.
3. Відмовляємося платити. За звільнення автомобіля комунальники вимагають 100 гривень, а то й більше. Хоча це без проблем можна зробити безкоштовно, переконаний голова К.К.Д. Дмитро Гнап. З його позицією ЛІГА: ЗАКОН ознайомилася, побувавши на прес-конференції "Водії Києва проти беззаконня на столичних парковках". У розробленій Комітетом інструкції все дуже просто. Помітивши блокіратор на колесі авто, бажано знайти працівників "Київпарктранссервіс", які зазвичай знаходяться неподалік "в засідці", і посилаючись на вищевказану норму рішення № 1051/1051 заявити про відмову оплачувати послуги щодо розблокування колеса, вимагаючи скласти акт. У разі незгоди можна почати викликати патруль міліції - це зазвичай лякає блокувальників. Після складання акта К.К.Д. рекомендує вимагати негайного розблокування коліс.
Акт про відмову оплати ризикнули передати до суду? На боці власника автомобіля - Конституція, КпАП, Закон "Про місцеве самоврядування", Закон про столицю України. За даними К.К.Д., "Київпарктранссервіс" не виграв жодної справи за подібними позовами і припинив їх подавати. Якщо ж "крабом" пошкоджене авто, рекомендуємо звернути увагу ще на одну норму даного документа, п. 17.7.10.: "Матеріальну відповідальність за можливі механічні пошкодження транспортних засобів при встановленні та знятті технічного засобу згідно з чинним законодавством несе оператор". Але зловживати ситуацією ні в якому разі не варто. Необхідно оплачувати паркування. "Однак якщо ви не встигли придбати талон, прострочили його, або переплутали зони паркування, і вам наділи блокіратор, ви можете абсолютно законно і безкоштовно добитися його зняття", - нагадують активісти К.К.Д., які все ще здійснюють виїзди на місце події і приймають дзвінки на гарячу лінію (098-552-77-00). Дмитро Гнап пропонує перейти на європейську систему стягнення штрафів за неоплачене паркування - шляхом виписки квитанції "під щітку двірника". Це поклало б порушенням закону край і ліквідувало б конфлікти у відносинах між водіями та комунальниками. Останнім часом говорять про можливість прийняття нових правил паркування, якими у тому числі узаконюється блокування коліс. Але напередодні президентських виборів таке непопулярне рішення прийняти не ризикнуть.
Експертна думка
Свою думку про блокування коліс висловив у бесіді з кореспондентам ЛІГА: ЗАКОН відомий в Інтернеті борець з блокаторами, що побажав залишитися неназваним: "На пальцях однієї руки можна порахувати місця, де зараз в місті стоять блокувальники. Здебільшого, це ті місця, де спостерігається максимальне скупчення іногородніх людей, так як їм найскладніше викликати підтримку, або вони просто недосвідчені у справах столичних. Я пропоную людям діяти на власний розсуд, в залежності від поточного настрою. Більш правильний спосіб - викликати ППС, щоб вони змусили блокувальників розблокувати автомобіль. Але більш дієвий - прямий фізичний вплив на блокіратор. На практиці це виглядає так: якщо поряд знаходиться натовп блокувальників, а автовласник один, без підтримки, то краще діяти через міліцію. В іншому випадку простіше зірвати блокіратор фізично.
Щодо прийняття нових правил не хочу загадувати. У нашій державі наймудріша позиція - вичікувальна. Наприклад, останнім часом більшість рішень уряду скасовують. Але в рамках майбутніх виборів я готовий вірити в будь-який вид заробітку уряду, включаючи блокування та евакуацію. Законність тут ролі взагалі не грає. Ну а закони життя ніхто не скасовував: сила дії дорівнює силі протидії. Коли блокувальники буйствували, наші "цивільні патрулі" курсували по особливо злачних маршрутах мало не щодня. Зараз блокувальники вщухли, тому разблокіровочні виїзди трапляються рідше. Але якщо блокування відновиться з новою силою, нехай будуть упевнені, автомобілісти з точно таким же завзяттям кинуться на протидію. Власне, мій "шестигранник на 8" вже скучив по роботі, і якщо в сусідній місцевості буде клич допомоги, не упущу можливості під'їхати і вирішити ситуацію на користь закону. Звертаю увагу на те, що проти каральних заходів до автомобілістів, які «криво» припаркувалися ніхто не виступає. Карати треба, але повинні бути рамки. І вже точно ці рамки не повинно встановлювати комунальне підприємство "Київпарктранссервіс". Вдумайтеся в назву. Вони - СЕРВІС, а не міліція, не МВС, не СБУ ".
Автор: Юлія Шешуряк, www.ligazakon.ua

Додати коментар

Шановні відвідувачі! 03.08.2010 року набрав законної сили Закон України "Про судоустрій і статус суддів", яким внесено значну кількість змін до процесуального законодавства. Тому, використовуючи позовні заяви та процесуальні документи, які опубліковані до 03.08.2010 року, звертайте свою увагу на підсудність справ, строки та ін. і перевіряйте чи не змінилися вони! Всі подальші публікації будуть здійснені із врахуванням змін.


Захисний код
Оновити

Infonarium
океан информации

Онлайн помічник

SiteHeart